Jak wybrać dobrą agencję reklamową w danym mieście?

  • Agencje reklamowe dostępne są praktycznie wszędzie – współpraca z nimi nie jest czymś nowym. Gdy potrzebujemy zmiany – strony internetowej, odświeżenia logotypu, zaplanowania od nowa komunikacji – zdecydowanie warto oddać się w ręce specjalistów. Gdzie szukać odpowiedniej agencji? Na co warto zwrócić uwagę podczas wyboru?

    Gdzie szukać agencji?

    Przede wszystkim agencje reklamowe możemy znaleźć na trzy sposoby – korzystając z polecenia innych, korzystając z branżowych rankingów lub wyszukując ofert w sieci. Pierwsze rozwiązanie jest dość proste – wystarczy poszukać rekomendacji innych, popytać wśród znajomych, czyli zrobić swój własny research.


    Szukając w internecie warto skorzystać z wyszukiwarki. Agencje posiadające dobrą stronę internetową wyglądają profesjonalniej, mają od razu przedstawioną swoją ofertę oraz realizację. Jak znaleźć taką agencję? Warto wpisać w wyszukiwarkę hasło „agencja reklamowa” + miasto, które nas interesuje, czyli np. agencja reklamowa Łódź. Dzięki temu otrzymamy wyniki tylko odnośnie danego miasta, np. łódzką agencję reklamową Dinx It Up.


    Spośród znalezionych agencji, warto jest postawić na te, których strona internetowa najbardziej nas przekonała. Najlepiej jest także sprawdzić od razu ich oferty i zawęzić nasz wybór do ok. 2-3 konkretnych agencji. Następnie możemy przeprowadzić przetarg lub skontaktować się bezpośrednio z daną firmą w celu negocjacji lub ustalenia konkretów.

    consultant-779590_640
    office-2360063_640

    Na co zwrócić uwagę wybierając agencję?

    W większych miastach znaleźć możemy nawet kilkaset agencji reklamowych. Jak więc wybrać spośród nich najlepszą? Jeśli już zawęziliśmy nasz wybór – zgłośmy się z naszym briefem oraz z prośbą o wstępną wycenę. Warto od samego początku wiedzieć, na czym nam najbardziej zależy – na obsłudze strony, wsparciu social media, czy kampanii.


    Będąc z jednego miasta, warto wybrać swoją rodzinną agencję. W przypadku trudności – często łatwiej jest podjechać na spotkanie lub udać się do pobliskiego miasta niż na drugi koniec kraju. Jednak zdarzają się agencje reklamowe np. z Łodzi, które obsługują ogólnokrajowe marki. Do takich łódzkich agencji należy Dinx It Up, zajmująca się współpracą z markami, jak chociażby Bridgestone, Lotto, Makarony Polskie czy Eurial.

    W jakich sferach może nas wesprzeć agencja?

    O tym, czym zajmuje się konkretna agencja najczęściej dowiadujemy się już na poziomie poznawania danej firmy. Wiele danych możemy znaleźć na stronie internetowej lub w przedstawionej nam ofercie. Jednak wcześniej warto w ogóle dowiedzieć się czym ogólnie zajmuje się agencja reklamowa. Na przykład w Łodzi znaleźć można agencje reklamowe specjalizujące się w:

    • Budowaniu stron internetowych - zarówno i klasycznych, usługowych jak i tych z zakresu e-commerce. Budowanie to nie tylko postawienie nowej strony lub przerobienie poprzedniej - często taka współpraca wiąże się z pełną obsługą i wsparciem technicznym. Taką ofertę ma u siebie np. agencja Dinx It up, którą znaleźć w Łodzi.
    • Mediach społecznościowych - agencje reklamowe tworzą całe strategie marketingowe, planują działania w social media, ale również i tworzą konkretne kreacje dopasowane do danej firmy. Pomagają także i w prowadzeniu kampanii reklamowych na serwisach.
    • Kampaniach e-marketingowych - dużym wsparciem ze strony np. Łódzkich agencji reklamowych są działania w zakresie e-marketingu. Najczęściej mamy tutaj do czynienia z copywritingiem oraz wysyłką newsletterów.
    • Corporate identity, czyli identyfikacji wizualnej firmy. Agencje reklamowe opracowują często od podstaw całkowicie nową identyfikację, tworzą logotyp, pomagają w sprawnym przeprowadzeniu rebrandingu marki.
    • Rozwiązania dopasowane do potrzeb konkretnego klienta oraz inne działania reklamowe i marketingowe.
    coffee-568968_640