Mała, lokalna firma w internecie

  • Każda firma wymaga reklamy, ale problemem małych firm jest niewielki budżet. Czy na własnym, lokalnym rynku reklamowym są w stanie nawiązać walkę z potentatami. Oczywiście, że tak, o ile skorzystają z propozycji, jakie niesie internet.

    Reklama wizualna

    Reklama firmy to podstawa rozwoju, a czasem nawet utrzymania się na konkurencyjnym rynku. Właściciele małych firm wiedzą o tym i korzystają z różnych form promocji, najczęściej tradycyjnych. Wykorzystują reklamę wizualną, ogłoszenia w gazetach, spoty radiowe i w pewnym stopniu również najnowsze medium, jakim jest internet.


    Wielu małych przedsiębiorców obawia się zaangażowania w marketing internetowy, kojarząc ten kanał z dużymi kosztami. Tymczasem pewne działania można prowadzić za darmo, nie licząc oczywiście własnego czasu, albo po niewielkich kosztach.

    ipad-605439_640
    student-849825_640

    Wizytówka portalu

    Mała firma to zazwyczaj lokalnie działający przedsiębiorca, który jak najszybciej powinien skorzystać z usługi bezpłatnej wizytówki w portalu Google Moja Firma. Jest to coś w rodzaju darmowej strony internetowej, ponieważ prezentuje informacje o firmie, o jej ofercie, dane kontaktowe, a więc wszystko to, co najważniejsze. Konto Google pozwala na założenie darmowego maila, więc tym bardziej warto z tego skorzystać.


    Wizytówkę Google trzeba zweryfikować w jeden z podanych sposobów, może to być na przykład list od Google z odpowiednim kodem. Zweryfikowana wizytówka przynosi pewne korzyści, ponieważ jest wyświetlana nie tylko w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, ale i na mapach Google.

    Lokalne wyniki

    Bardzo dużo fraz wpisywanych w wyszukiwarkę Google pokazuje lokalne wyniki, zgodne z lokalizacją komputera osoby wpisującej zapytanie. Poza reklamami najwyżej wyświetlają się właśnie wyniki na mapie Google oraz wizytówki.


    To bardzo poważny bonus dla małych, lokalnych firm, z którego nadal niewielu przedsiębiorców korzysta. Dopiero pod wizytówkami wyświetlają się tzw. organiczne wyniki wyszukiwania, również lokalne, prezentujące adresy stron internetowych.

    mac-459196_640
    ipad-820272_640

    Inwestycja w stronę

    To już nie jest takie proste, ponieważ wymaga wykonania strony internetowej i pozycjonowania jej. Strona internetowa w tym wypadku nie musi być rozbudowana. Na początek wystarczy prosta strona informacyjna, pod względem informacji podobna do wizytówki Google.


    Pozycjonowanie to jednak pewne koszty, które trzeba ponieść, więc z czasem część właścicieli stron zdecyduje się na taki krok (więcej o pozycjonowaniu lokalnym - www.nvvi.eu/pozycjonowanie-stron-gorzow).

    Portale społecznościowe

    Kolejna propozycja to portale społecznościowe, w tym Facebook oraz Instagram. Facebook umożliwia założenie strony podobnej w charakterze do wizytówki Google, ale popularnej w zasadzie tylko na Facebooku. To niewielkie ograniczenie, ponieważ Facebook jest popularny. Oprócz zwykłej aktywności można również korzystać z targetowanej reklamy na Facebooku.


    Posiadanie własnej strony internetowej nie jest konieczne, ale bardzo przydatne. Instagram, to propozycja dla branż: moda, uroda, hotele, wakacje itp. Możliwości działania nieco inne niż na Facebooku, ale korzystanie w warunkach lokalnych dla pewnych branż bardzo przydatne.

    mobile-phone-1917737_640

    Przedstawione powyżej formy promocji w internecie są w podstawowym zakresie bardzo tanie. Kiedy firma się rozwija i potrzebuje czegoś więcej, wart zwrócić się do profesjonalnych firm prowadzących promocję w internecie jako usługę.