mojelodzkie.pl

Blog tematyczny o finansach, zdrowiu i sprocie

Zdrowie

Co jeść na redukcji, by osiągnąć trwałe efekty?

Co jeść na redukcji, by osiągnąć trwałe efekty?

Początek roku jest czasem postanowień. Wiele osób chciałoby zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów. Co jeść na redukcji, by szybko osiągnąć cel?

Dieta redukcyjna – o czym trzeba pamiętać?

Zastanawiając się, jak przetrwać dietę redukcyjną, trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które pomogą osiągnąć cel.

Jednym z ważniejszych założeń diety redukcyjnej jest spożywanie małych posiłków w regularnych odstępach czasu. Dzięki temu nasz mózg nie zdąży otrzymać sygnału, że jesteśmy głodni. Częste spożywanie zaplanowanych posiłków pozwala również na jedzenie tego, co jest zdrowe. Dużym błędem jest próba wytrzymania bez posiłków jak najdłużej. W chwili głodu najczęściej sięgamy po to, co jest pod ręką. W ten sposób często zdarza się, że są to posiłki niezdrowe i dodatkowo wysoko kaloryczne.

redukcja dieta

Stosowanie częstych posiłków ułatwia trawienie i jednocześnie nie zmusza organizmu do magazynowania nadwyżek kalorycznych w postaci tkanki tłuszczowej.

Żadna dieta nie ma szans na powodzenie jeżeli nie zachowamy deficytu kalorycznego. Trzeba pamiętać, że ilość przyjmowanych kalorii musi być mniejsza niż spalanych. Od zalecanej dawki kalorii należy odjąć około 500 kcal.

Co jeść na diecie redukcyjnej?

Zastanawiając się, co jeść na redukcji, nie można zapomnieć o warzywach i owocach. Najlepiej spożywać je surowe. Warto jednak dla urozmaicenia przyrządzać warzywa grillowane czy gotowane na parze. Należy unikać smażenia na tłuszczu. Ważny jest również nabiał o niskiej zawartości tłuszczu. Nie można wykluczyć z diety ryb, które bogate są w kwasy omega 3, witaminy z grupy B, A, D i E.

Analizując co jeść na redukcji warto pamiętać o pieczywie pełnoziarnistym, unikając mąki białej oraz innych produktów mącznych. Zalecany jest sposób odżywiania, który nie jest oparty na dużej ilości węglowodanów.

Trzeba również pamiętać, że na redukcji unikamy czerwonego mięsa, produktów przetworzonych, cukru, napojów gazowanych czy alkoholu. Warto również pamiętać, by ostrożnie podchodzić do potraw, które powszechnie uważane są za zdrowe. Musli, soki owocowe czy wody smakowe mają bardzo dużą ilość cukru, którego istnienia często sobie nie uświadamiamy.

dieta redukcja

Zastanawiając się co jeść na redukcji warto pamiętać o naturalnych spalaczach tłuszczu, które znajdują się w każdej kuchni. Cynamon, kurkuma, imbir czy ostre przyprawy nie tylko dodadzą smaku przygotowywanym potrawom, ale również wspomogą metabolizm. Warto również pić zieloną herbatę, kawę czarną oraz zieloną, oraz herbatę pu-erh.

Co zrobić, by utrzymać efekty diety redukcyjnej?

Dieta redukcyjna powinna przebiegać powoli. Nie warto chudnąć w krótkim czasie, gdyż wtedy organizm znacznie szybciej będzie chciał nadrobić stracone kilogramy. W ten sposób mamy do czynienia z efektem jo-jo.

Chcąc zachować efekty redukcji warto pamiętać o ograniczeniu kalorii. Ważny jest również ruch, który powinien na stałe zostać wprowadzony do planu dnia. Nie znaczy to, że koniecznie trzeba zapisać się na siłownię albo fitness. Wystarczy drogę do pracy pokonać pieszo kilka razy w tygodni, zamiast jeździć windą można skorzystać ze schodów, a psa wyprowadzać na dłuższe spacery.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.