mojelodzkie.pl

Blog tematyczny o finansach, zdrowiu i sprocie

SportZdrowie

Jak skomponować posiłek po treningu?

Jak skomponować posiłek po treningu?

Aktywność fizyczna powinna iść w parze ze zdrowym odżywianiem. Dopiero wtedy można spodziewać się zadowalających i trwałych efektów. Jaki posiłek po treningu będzie najlepszy?

Dlaczego warto jeść po treningu?

Posiłek po treningu jest konieczny. Często osoby, które chcą zrzucić zbędne kilogramy po treningu unikają posiłków. Nie jest to dobre podejście.

Wysiłek wiąże się z katabolizmem i rozpadem białek budujących mięśnie. Proces ten ustaje po zakończeniu wysiłku, ale tylko wtedy, gdy dostarczymy organizmowi paliwa, które jest niezbędne do regeneracji. Posiłek, który składa się z węglowodanów oraz białka zahamuje ten proces.

Trzeba wiedzieć, że unikanie posiłków po treningu będzie prowadziło do utraty wagi. Jest to jednak waga, która bierze się z utraty masy mięśniowej, a nie tkanki tłuszczowej tak jakbyśmy tego chcieli. Koniecznie trzeba również pamiętać, że organizm potrzebuje pożywienia, które pomoże zregenerować siły i mięśnie.

Co jeść po treningu?

Posiłek po treningu powinien być bogaty w węglowodany i białko. Niezbędne dla organizmu są również cukry proste.

Idealny posiłek po treningu to banan, kilka orzechów czy pestki owoców. Będąc już w domu warto zadbać o posiłek po treningu, który zostanie przygotowany na bazie ryżu, makaronu czy pieczywa. Warto pamiętać, by unikać białej mąki.

Przygotowując posiłki warto również pamiętać o białym, chudym mięsie, rybach czy jajach. Sprawdzą się również rośliny strączkowe, produkty mleczne, nasiona, pestki czy tofu, które chętnie jest spożywane przez osoby na diecie wegańskiej lub wegetariańskiej.

Warto pamiętać, że posiłek po treningu trzeba zjeść najpóźniej w ciągu godziny. Dotyczy to również osób, które trenują wieczorem. Trzeba jednak pamiętać, że chcąc osiągnąć spadek wagi należy tak ułożyć jadłospis, by dzienne zapotrzebowanie kaloryczne było zmniejszone o około 500 kalorii. Wyłącznie połączenie wysiłku fizycznego z deficytem kalorycznym pozwoli na zrzucenie zbędnych kilogramów, a następnie utrzymanie pożądanej wagi.

Co jeść po treningu wieczornym?

Mit o tym, że po wieczornym treningu nie powinno się jeść został już dawno obalony. Oczywiście należy unikać potraw smażonych oraz tłustych, ale nie znaczy to, że można zrezygnować z posiłku.

Idealny wieczorny posiłek po treningu to banan, szejk białkowy czy serek wiejski. Koniecznie trzeba zadbać o odpowiednią ilość węglowodanów, którą można znaleźć w makaronie, pieczywie pełnoziarnistym czy warzywach.

Świetnym pomysłem na posiłek po wieczornym treningu jest baton zbożowy własnej roboty. Warto wykorzystać do zrobienia go płatki jaglane, jaja, banany oraz odżywkę białkową. Jest to posiłek pełnowartościowy, smaczny i wygodny. Można go zadbać na siłownię czy fitness i zjeść już w drodze do domu.

Redukcja a następnie utrzymanie wymarzonej wagi to trudne zadanie. Chcąc osiągnąć sukces należy wprowadzić do codziennego planu dnia aktywność fizyczną oraz zbilansowaną dietę. Nie można jednak zapomnieć, że unikanie posiłków jest złym rozwiązaniem. Posiłki po treningu powinny być bardzo przemyślane, dzięki temu dieta stanie się łatwiejsza.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.